回顧:  HKML網上比賽  HKML版聚  


 
標題: 模玩實景攝影之10-軍事基地!~a long long road...
Gundam@EFSF
上尉
Rank: 3Rank: 3
雖搵人砌;模魂常存;以圖會友



UID 13325
精華 0
積分 -44
帖子 1590
成品數目 -44 件
閱讀權限 10
註冊 2006-8-9
來自 Side 7
狀態 離線
發表於 2010-4-27 10:12 PM  資料  主頁 短消息  加為好友 
模玩實景攝影之10-軍事基地!~a long long road...

模玩實景攝影之10-軍事基地!~a long long road...

Thank for military base modeler Paolo for this cool airport base!
still a lot need to be test in this weekend, white balance, shooting angle, how to shoot the "sky" in low angle... etc.
I hope I can utilize this base for a new horizon of my pics, stay tune!  & your invaluable advices are my motivation!
See the history in my blog!
http://hk.myblog.yahoo.com/gundam_efsf






模玩實景攝影... It's a long long road...

White background


沙漠景 Desert backgound


沙漠景加天


chainbase- elementary level


chainbase-OK


Whitebase in the sky


black background


Cosmo background


On the moon


It's really a long long roda, hope I can grab the trick of "airport under the sun" skill & share more! :)  Stay tune!





My blog: http://hk.myblog.yahoo.com/gundam_efsf
高達收藏家,愛為藏品拍照,模型是代工做的
頂部
Gundam@EFSF
上尉
Rank: 3Rank: 3
雖搵人砌;模魂常存;以圖會友



UID 13325
精華 0
積分 -44
帖子 1590
成品數目 -44 件
閱讀權限 10
註冊 2006-8-9
來自 Side 7
狀態 離線
發表於 2010-4-28 07:46 PM  資料  主頁 短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 sunnycch 於 2010-4-28 02:36 PM 發表
did you ever try to make use of the 窗台, wide angle from  below and blue sky outside? might work

will try, yet, it will be 揹光...





My blog: http://hk.myblog.yahoo.com/gundam_efsf
高達收藏家,愛為藏品拍照,模型是代工做的
頂部
Gundam@EFSF
上尉
Rank: 3Rank: 3
雖搵人砌;模魂常存;以圖會友



UID 13325
精華 0
積分 -44
帖子 1590
成品數目 -44 件
閱讀權限 10
註冊 2006-8-9
來自 Side 7
狀態 離線
發表於 2010-4-29 06:33 PM  資料  主頁 短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 williamgundam 於 2010-4-29 04:07 PM 發表
我中意最後果張 ! ~

haha, yup, cut 00 into 2!





My blog: http://hk.myblog.yahoo.com/gundam_efsf
高達收藏家,愛為藏品拍照,模型是代工做的
頂部
Gundam@EFSF
上尉
Rank: 3Rank: 3
雖搵人砌;模魂常存;以圖會友



UID 13325
精華 0
積分 -44
帖子 1590
成品數目 -44 件
閱讀權限 10
註冊 2006-8-9
來自 Side 7
狀態 離線
發表於 2010-5-1 07:24 AM  資料  主頁 短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 松尾明 於 2010-4-28 01:04 PM 發表
原來e-zone 2010-04-22果期, 有講公仔/模型拍攝技巧~~

aiya... can't buy the old issue...





My blog: http://hk.myblog.yahoo.com/gundam_efsf
高達收藏家,愛為藏品拍照,模型是代工做的
頂部
 




當前時區 GMT+8, 現在時間是 2026-6-26 03:06 AM
重要聲明:本討論區是以即時上載留言的方式運作,香港模型聯盟對所有留言的真實性、完整性及立場等,不負任何法律責任。而一切留言之言論只代表留言者個人意見,並非本網站之立場,用戶不應完全信賴內容,並應自行判斷內容之真實性。於有關情形下,用戶應尋求專業意見。 由於本討論區受到「即時上載留言」運作方式所規限,故不能完全監察所有留言,若讀者發現有留言出現問題,請聯絡我們。香港模型聯盟有權刪除任何留言及拒絕任何人士上載留言,同時亦有不刪除留言的權利。切勿撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論,敬請自律。本網站保留一切法律權利。
    Powered by Discuz! 5.5.0  © 2001-2007 Comsenz Inc. Skin By D-XITE.COM™
清除 Cookies - 聯繫我們 - 香港模型聯盟 - Archiver