回顧:  HKML網上比賽  HKML版聚  


 
標題: [人形] Young Bust SS Panzer Crew
Joe_Lo
上校
Rank: 4
口模一族


大毒梟勳章   熱讚榜勳章   熱讚榜勳章  
UID 8838
精華 15
積分 49
帖子 4973
成品數目 49 件
閱讀權限 10
註冊 2006-2-28
來自 Hong Kong
狀態 離線
發表於 2008-8-18 10:35 AM  資料  短消息  加為好友 
唔錯喎

面色有少少過白, 高光係咪加左白色? 另外顏色可以再豐富少少





頂部
victorcw
上尉
Rank: 3Rank: 3


UID 21418
精華 0
積分 8
帖子 1643
成品數目 8 件
閱讀權限 10
註冊 2007-9-20
狀態 離線
發表於 2008-8-18 01:55 PM  資料  短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 gogok 於 2008-8-18 10:27 發表
It's much better. You can add some warm colour on top after the base has been dry.



QUOTE:
原帖由 Joe_Lo 於 2008-8-18 10:35 發表
唔錯喎

面色有少少過白, 高光係咪加左白色? 另外顏色可以再豐富少少

Thanks for your comment!

I have the same feeling that the skin color is too plain and it is no good on a big scale like this.

From the boxart, I noticed that there are colors like orange, brown, yellow & purple on different areas of the face but I'm just having problem putting them together, I tried but they seems too "isolated"...

Any suggestion??

頂部
gogok
中尉
Rank: 3Rank: 3


UID 26228
精華 4
積分 10
帖子 983
成品數目 10 件
閱讀權限 10
註冊 2008-2-20
來自 Hong Kong
狀態 離線
發表於 2008-8-18 02:18 PM  資料  主頁 短消息  加為好友  Yahoo!
This is all about the problem with sketching skill and concept.
As because, this is hard to explain just a few words. I suggest this web site(blog) for you to understand more about the colour mix on the human skin.
And I will post some book reference to you later if you need.

link: http://kapkaportraits.blogspot.com/



 附件: 您所在的用戶組無法下載或查看附件
頂部
victorcw
上尉
Rank: 3Rank: 3


UID 21418
精華 0
積分 8
帖子 1643
成品數目 8 件
閱讀權限 10
註冊 2007-9-20
狀態 離線
發表於 2008-8-18 02:52 PM  資料  短消息  加為好友 
Again, thank you so much for your input!!

I am definitely no good at sketching so I am concerning how those different colors can be shown smoothly.  

I don’t think all those colors should be painted randomly, is there any fixed pattern??  For example, brown is always the deepest and purple should only be painted next to brown… etc….

頂部
gogok
中尉
Rank: 3Rank: 3


UID 26228
精華 4
積分 10
帖子 983
成品數目 10 件
閱讀權限 10
註冊 2008-2-20
來自 Hong Kong
狀態 離線
發表於 2008-8-18 03:30 PM  資料  主頁 短消息  加為好友  Yahoo!
The human skin colour is a tape with figure model paintings. Such as difference skill and concept in between garment, leather, metal and plastic...etc. texture in AFV painting.

I think I'm better to send you some reference book. Because I don't want to confusing you.

[ 本帖最後由 gogok 於 2008-8-18 04:18 PM 編輯 ]

頂部
victorcw
上尉
Rank: 3Rank: 3


UID 21418
精華 0
積分 8
帖子 1643
成品數目 8 件
閱讀權限 10
註冊 2007-9-20
狀態 離線
發表於 2008-8-18 03:32 PM  資料  短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 gogok 於 2008-8-18 15:30 發表
The human skin colour is a tape with figure model paintings. Such as difference skill and concept in between garment, leather, metal and plastic...etc. texture in AFV painting.

I think I'm bet ...

Thank you Thank you!!!!

頂部
gogok
中尉
Rank: 3Rank: 3


UID 26228
精華 4
積分 10
帖子 983
成品數目 10 件
閱讀權限 10
註冊 2008-2-20
來自 Hong Kong
狀態 離線
發表於 2008-8-18 03:43 PM  資料  主頁 短消息  加為好友  Yahoo!
I found some reference photo with the master grade on figure model skin control.
http://www.planetfigure.com/forums/showthread.php?t=27585



 附件: 您所在的用戶組無法下載或查看附件
頂部
victorcw
上尉
Rank: 3Rank: 3


UID 21418
精華 0
積分 8
帖子 1643
成品數目 8 件
閱讀權限 10
註冊 2007-9-20
狀態 離線
發表於 2008-8-18 03:47 PM  資料  短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 gogok 於 2008-8-18 15:43 發表
I found some reference photo with the master grade on figure model skin control.
http://www.planetfigure.com/forums/showthread.php?t=27585

Thanks!  I'll take a serious look on it, it looks really helpful!!!

頂部
雲谷
上校
Rank: 4


熱誠勳章   熱讚榜勳章   熱讚榜勳章  
UID 25361
精華 4
積分 61
帖子 4391
成品數目 61 件
閱讀權限 10
註冊 2008-1-21
來自 酒鬼之家
狀態 離線
發表於 2008-8-18 09:14 PM  資料  短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 victorcw 於 2008-8-18 12:40 AM 發表
之前筆痕太勁....

洗咗再嚟過....都係有啲肉....

唔錯喎 咁似劉華既?? 咀唇太瘀色,可較返淺色少少

頂部
victorcw
上尉
Rank: 3Rank: 3


UID 21418
精華 0
積分 8
帖子 1643
成品數目 8 件
閱讀權限 10
註冊 2007-9-20
狀態 離線
發表於 2008-8-18 09:25 PM  資料  短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 雲谷 於 2008-8-18 21:14 發表

唔錯喎 咁似劉華既?? 咀唇太瘀色,可較返淺色少少

多謝!!我都覺待唇色太深 ,之後會同其他details一齊執執....

頂部
Kwai_kwai
上校
Rank: 4


UID 16345
精華 5
積分 51
帖子 5324
成品數目 51 件
閱讀權限 10
註冊 2006-12-28
來自 HK
狀態 離線
發表於 2008-8-18 10:00 PM  資料  短消息  加為好友  添加 Kwai_kwai 為MSN好友 通過MSN和 Kwai_kwai 交談
再油過面相後 , 靚左好多 , 油薄左和啞色左 , 繼續學習 .





榕樹頭講故佬ㄧ名
頂部
victorcw
上尉
Rank: 3Rank: 3


UID 21418
精華 0
積分 8
帖子 1643
成品數目 8 件
閱讀權限 10
註冊 2007-9-20
狀態 離線
發表於 2008-8-18 10:08 PM  資料  短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 Kwai_kwai 於 2008-8-18 22:00 發表
再油過面相後 , 靚左好多 , 油薄左和啞色左 , 繼續學習 .

油彩我都係第一次油,大家一齊學習... ...不過大比例真係難上加難....

頂部
louisuni
大佐
Rank: 5Rank: 5


大毒梟勳章  
UID 11196
精華 8
積分 24
帖子 11997
成品數目 24 件
閱讀權限 10
註冊 2006-5-29
狀態 離線
發表於 2008-8-18 10:10 PM  資料  短消息  加為好友 
好鬼英~  期待成品.





頂部
雲谷
上校
Rank: 4


熱誠勳章   熱讚榜勳章   熱讚榜勳章  
UID 25361
精華 4
積分 61
帖子 4391
成品數目 61 件
閱讀權限 10
註冊 2008-1-21
來自 酒鬼之家
狀態 離線
發表於 2008-8-18 10:11 PM  資料  短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 victorcw 於 2008-8-18 10:08 PM 發表


油彩我都係第一次油,大家一齊學習... ...不過大比例真係難上加難....

哦.....呢隻係咩比例呢??

頂部
Kwai_kwai
上校
Rank: 4


UID 16345
精華 5
積分 51
帖子 5324
成品數目 51 件
閱讀權限 10
註冊 2006-12-28
來自 HK
狀態 離線
發表於 2008-8-18 10:11 PM  資料  短消息  加為好友  添加 Kwai_kwai 為MSN好友 通過MSN和 Kwai_kwai 交談
' ...不過大比例真係難上加難....  '  <---------- 呢句絕對同意 .





榕樹頭講故佬ㄧ名
頂部
victorcw
上尉
Rank: 3Rank: 3


UID 21418
精華 0
積分 8
帖子 1643
成品數目 8 件
閱讀權限 10
註冊 2007-9-20
狀態 離線
發表於 2008-8-18 10:18 PM  資料  短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 雲谷 於 2008-8-18 22:11 發表

哦.....呢隻係咩比例呢??

1/10...

頂部
雲谷
上校
Rank: 4


熱誠勳章   熱讚榜勳章   熱讚榜勳章  
UID 25361
精華 4
積分 61
帖子 4391
成品數目 61 件
閱讀權限 10
註冊 2008-1-21
來自 酒鬼之家
狀態 離線
發表於 2008-8-18 10:33 PM  資料  短消息  加為好友 


QUOTE:
原帖由 victorcw 於 2008-8-18 10:18 PM 發表


1/10...

大d可能會比1/35果 D好落筆.....加油

頂部
Kwai_kwai
上校
Rank: 4


UID 16345
精華 5
積分 51
帖子 5324
成品數目 51 件
閱讀權限 10
註冊 2006-12-28
來自 HK
狀態 離線
發表於 2008-8-18 10:45 PM  資料  短消息  加為好友  添加 Kwai_kwai 為MSN好友 通過MSN和 Kwai_kwai 交談
大d面績 , 要顏色豐富少少比較難處理 , 初初以為 1/35 較細較難油 , 後來才發覺較大反而更難處理 . (以上為個人感覺 , 但又形容唔倒 .)   





榕樹頭講故佬ㄧ名
頂部
毛毛68
中佐
Rank: 4
新手A


熱誠勳章  
UID 20865
精華 5
積分 31
帖子 8631
成品數目 31 件
閱讀權限 10
註冊 2007-9-4
來自 香港,大陸兩邊走
狀態 離線
發表於 2008-8-18 10:47 PM  資料  短消息  加為好友 
1/16最好油





女人的衣櫃永遠少一件衣服!!!
我們的貨架永遠少一盒模型!!!
頂部
Kwai_kwai
上校
Rank: 4


UID 16345
精華 5
積分 51
帖子 5324
成品數目 51 件
閱讀權限 10
註冊 2006-12-28
來自 HK
狀態 離線
發表於 2008-8-18 10:52 PM  資料  短消息  加為好友  添加 Kwai_kwai 為MSN好友 通過MSN和 Kwai_kwai 交談
回復 #39 毛毛68 的帖子

  你你你你.....話 1/16 好油 , 我油到眼都凸呀 !  





榕樹頭講故佬ㄧ名
頂部
 




當前時區 GMT+8, 現在時間是 2026-6-22 08:52 PM
重要聲明:本討論區是以即時上載留言的方式運作,香港模型聯盟對所有留言的真實性、完整性及立場等,不負任何法律責任。而一切留言之言論只代表留言者個人意見,並非本網站之立場,用戶不應完全信賴內容,並應自行判斷內容之真實性。於有關情形下,用戶應尋求專業意見。 由於本討論區受到「即時上載留言」運作方式所規限,故不能完全監察所有留言,若讀者發現有留言出現問題,請聯絡我們。香港模型聯盟有權刪除任何留言及拒絕任何人士上載留言,同時亦有不刪除留言的權利。切勿撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論,敬請自律。本網站保留一切法律權利。
    Powered by Discuz! 5.5.0  © 2001-2007 Comsenz Inc. Skin By D-XITE.COM™
清除 Cookies - 聯繫我們 - 香港模型聯盟 - Archiver