回顧:  HKML網上比賽  HKML版聚  


 
標題: my 2nd post: GGG resin cast series
GGGG
平民
Rank: 1


UID 12538
精華 0
積分 2
帖子 9
成品數目 2 件
閱讀權限 10
註冊 2006-7-19
狀態 離線
發表於 2006-7-21 10:08 PM  資料  短消息  加為好友 
my 2nd post: GGG resin cast series

My 2nd resin cast series GGG:


山口 resin cast GGGG

Kotobukiya transformable GGGG



山口 resin cast  GFG

Kotobukiya transformable GFG

7cm resin cast WHF GGG and goldion hammer


山口 resin cast  GGG + self modification to version 1.5


[ Last edited by GGGG on 2006-7-21 at 10:11 PM ]

頂部
chandler
少尉
Rank: 3Rank: 3


UID 4090
精華 0
積分 14
帖子 667
成品數目 14 件
閱讀權限 10
註冊 2005-8-29
狀態 離線
發表於 2006-7-21 10:21 PM  資料  短消息  加為好友 
隻山口始源OK喎~~ !!
得閒影多幾幅清D既相黎做Reference,
我果隻都重新Set件, 希望今年完工~~  

其實係咪好難做到可動??
手腳有D位要入圓形塑膠條, 你點整??

頂部
p仔
上等兵
Rank: 2
現在成了收藏家


UID 1300
精華 0
積分 3
帖子 216
成品數目 3 件
閱讀權限 10
註冊 2004-2-16
來自 網路
狀態 離線
發表於 2006-7-21 10:32 PM  資料  短消息  加為好友  ICQ 狀態
真有米呢~~~~
伊東靈一個隻你都有.......

頂部
GGGG
平民
Rank: 1


UID 12538
精華 0
積分 2
帖子 9
成品數目 2 件
閱讀權限 10
註冊 2006-7-19
狀態 離線
發表於 2006-7-21 10:36 PM  資料  短消息  加為好友 


QUOTE:
Originally posted by chandler at 2006-7-21 10:21 PM:
隻山口始源OK喎~~ !!
得閒影多幾幅清D既相黎做Reference,
我果隻都重新Set件, 希望今年完工~~  

其實係咪好難做到可動??
手腳有D位要入圓形塑膠條, 你點整??

First of all, are U buying the fake kits??
Mine was original ones from Kaiyodo.
The Original kits are using soft black rods and cylinders which allow the joints to be built more easily. So I don't encounter any problem.
Though the movement is smooth, the paint can easily be scratched off if you are not careful enough.
Besides the assembling of the knee joints and elbow joints  is most difficult part. You will need to push 4 rods of ~2-5 cm in length into the elbow and knee joints, you might get your paint scratched during the proceedure.

Just take extra care...........


頂部
東方廢柴
二等兵
Rank: 1


UID 2068
精華 0
積分 0
帖子 60
成品數目 0 件
閱讀權限 10
註冊 2005-6-18
來自 龍虎門~Avalon
狀態 離線
發表於 2006-7-21 10:37 PM  資料  短消息  加為好友  添加 東方廢柴 為MSN好友 通過MSN和 東方廢柴 交談 ICQ 狀態
咁多= =
請問係唔係全部都係手辦?

頂部
GGGG
平民
Rank: 1


UID 12538
精華 0
積分 2
帖子 9
成品數目 2 件
閱讀權限 10
註冊 2006-7-19
狀態 離線
發表於 2006-7-21 10:51 PM  資料  短消息  加為好友 


QUOTE:
Originally posted by 東方廢柴 at 2006-7-21 10:37 PM:
咁多= =
請問係唔係全部都係手辦?

Yes!

頂部
Chopperchoy
少尉
Rank: 3Rank: 3


UID 7479
精華 0
積分 8
帖子 523
成品數目 8 件
閱讀權限 10
註冊 2006-1-18
來自 印度
狀態 離線
發表於 2006-7-21 11:17 PM  資料  短消息  加為好友 
好鬼正喎

[ Last edited by Chopperchoy on 2006-7-21 at 11:19 PM ]

頂部
GGGG
平民
Rank: 1


UID 12538
精華 0
積分 2
帖子 9
成品數目 2 件
閱讀權限 10
註冊 2006-7-19
狀態 離線
發表於 2006-7-21 11:29 PM  資料  短消息  加為好友 
Quote:
""隻山口始源OK喎~~ !!
得閒影多幾幅清D既相黎做Reference,
我果隻都重新Set件, 希望今年完工~~  ""

+>>>>>


a larger & clearer pic of GGGG

頂部
 




當前時區 GMT+8, 現在時間是 2026-6-24 07:42 PM
重要聲明:本討論區是以即時上載留言的方式運作,香港模型聯盟對所有留言的真實性、完整性及立場等,不負任何法律責任。而一切留言之言論只代表留言者個人意見,並非本網站之立場,用戶不應完全信賴內容,並應自行判斷內容之真實性。於有關情形下,用戶應尋求專業意見。 由於本討論區受到「即時上載留言」運作方式所規限,故不能完全監察所有留言,若讀者發現有留言出現問題,請聯絡我們。香港模型聯盟有權刪除任何留言及拒絕任何人士上載留言,同時亦有不刪除留言的權利。切勿撰寫粗言穢語、誹謗、渲染色情暴力或人身攻擊的言論,敬請自律。本網站保留一切法律權利。
    Powered by Discuz! 5.5.0  © 2001-2007 Comsenz Inc. Skin By D-XITE.COM™
清除 Cookies - 聯繫我們 - 香港模型聯盟 - Archiver